python για παιδιά
Προγραμματισμός για Παιδιά

Μαθήματα Python για Παιδιά 8 - 12 ετών

Εισαγωγή

Η Python είναι μια γλώσσα προγραμματισμού ευκολονόητη και πολύ κατάλληλη για να αρχίσει ένα παιδί. Ας δούμε γιατί είναι ιδανικό για τα παιδιά να ξεκινήσουν με την Python. Είτε το παιδί ενδιαφέρεται να κατασκευάζει απλά παιχνίδια, να δημιουργεί τέχνη ή να λύνει παζλ, η Python παρέχει μια καλή προγραμματιστική βάση σε ένα παιδί ή σε οποιονδήποτε αρχάριο για το ταξίδι του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.

Ο προγραμματισμός στον σημερινό κόσμο είναι μια βασική δεξιότητα , επειδή χρησιμοποιείται παντού στο περιβάλλον μας. Για να μάθουμε προγραμματισμό, πρέπει να μάθουμε μια γλώσσα προγραμματισμού και η Python είναι η καλύτερη για να ξεκινήσουμε.

προγραμματισμός για παιδιά

Γιατί η Python είναι η καλύτερη γλώσσα για να αρχίσει κάποιος

Έχει απλή σύνταξη και η αναγνωσιμότητα είναι η καλύτερη επιλογή για να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες του προγραμματισμού. Στο μάθημά μας, θα μάθουμε όλες τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, τη διαδικασία της εγκατάστασης της Python και στο τέλος θα έχουμε και τη δυνατότητα να μπορούμε να γράψουμε μικρά προγραμματάκια.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου! 

Τι είναι η Python

Η Python είναι μια από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες υψηλού επιπέδου (μια γλώσσα κατανοητή για τον άνθρωπο), που δημιουργήθηκε από τον Guido van Rossum και κυκλοφόρησε το 1991. Γλώσσα προγραμματισμού είναι μια γλώσσα επικοινωνίας με τους υπολογιστές(μια γλώσσα που μετατρέπει απευθείας τον ανθρώπινο γραμμένο κώδικα σε κώδικα μηχανής) και η Python επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αναγνωσιμότητα του κώδικα. Είναι διάσημη μεταξύ των προγραμματιστών για τη σαφή και απλή της σύνταξη, που την καθιστά εύκολη στην ανάγνωση και την κατανόηση.

Πριν προχωρήσετε στην κωδικοποίηση, είναι σημαντικό να μάθουμε μερικές βασικές έννοιες όπως το ότι η Python, όπως και κάθε γλώσσα προγραμματισμού, χρησιμοποιεί μεταβλητές για την αποθήκευση δεδομένων και παρέχει διάφορους τύπους δεδομένων, όπως αριθμούς, συμβολοσειρές και λίστες, και έλεγχο δομών ροής, όπως εντολές υπό όρους και βρόχους, που επιτρέπουν τη λήψη αποφάσεων και επαναλαμβανόμενες εργασίες.

Γιατί Python για παιδιά

Ο κύριος λόγος για να ξεκινήσει ένα παιδί ή ένας αρχάριος με την Python είναι η απλότητα και η ευελιξία της.

Είναι εύκολη στην ανάγνωση και στην κατανόηση: Ο κώδικας της Python είναι αρκετά εύκολος, σαν την αγγλική γλώσσα, διευκολύνοντας τα παιδιά να κατανοούν και να γράφουν.

Ζωντανή κοινότητα και πόροι

Η Python έχει μια μεγάλη υποστηρικτική κοινότητα, και υπάρχουν αρκετοί δωρεάν ή επί πληρωμή πόροι διαθέσιμοι για την Python, για μελλοντική αλλά και για τωρινή αναφορά των παιδιών. Υπάρχουν πάρα πολλά online μαθήματα (κυρίως στα αγγλικά) καθώς και βίντεο, tutorials, εξειδικευμένα tutorials, βιβλία, forums και πολλά άλλα.

Ευρύ φάσμα εφαρμογών

Η Python είναι μια απλή γλώσσα, αλλά είναι επίσης ισχυρή και χρησιμοποιείται σε διάφορους τομείς, όπως ανάπτυξη ιστού, ανάλυση δεδομένων, τεχνητή νοημοσύνη και ανάπτυξη παιχνιδιών. Η Python μια πολύ ευέλικτη και αυτή η ευελιξία της επιτρέπει στα παιδιά να εξερευνήσουν πολλούς και διαφορετικούς τομείς ενδιαφέροντος.

Ξεκινώντας με την Python

Για να ξεκινήσουμε τον προγραμματισμό με την Python, πρέπει να ρυθμίσουμε το περιβάλλον ανάπτυξής μας. Το περιβάλλον δεν είναι παρά μια περιοχή όπου μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε με διαδραστικά και πολλά εργαλεία που έχουν κάνει τον προγραμματισμό ευκολότερο και πιο διαδραστικό.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου! 

Τα πρώτα βήματα

Η Python είναι δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε διαφορετικά λειτουργικά συστήματα – για παράδειγμα, Windows, Linux, IOS κ.λπ.).

Στα μαθήματά μας, ξεκινάμε από το μηδέν, περιγράφοντας και ακολουθώντας με προσοχή κάθε βήμα από την αρχή, έτσι ώστε όλα τα παιδιά, να μπορούν να βρίσκονται τουλάχιστον σε ένα μέτριο επίπεδο κατανόησης.

Ξεκινάμε λοιπόν με μια εισαγωγή στον προγραμματισμό, ώστε το παιδί, να κατανοεί γιατί θα του είναι χρήσιμο να μάθει μια γλώσσα προγραμματισμού.

Κατόπιν, προχωράμε στην εγκατάσταση της Python, η οποία είναι δωρεάν για όλους.

προγραμματισμός για παιδιά

Για τους γονείς!

Καθώς η τεχνολογία γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη στη ζωή μας, ο προγραμματισμός γίνεται μια όλο και περισσότερο αναγκαία δεξιότητα για ένα παιδί. Το παιδί, διδάσκεται την επίλυση προβλημάτων, αναπτύσσει αναλυτικές δεξιότητες και βελτιώνει τη δημιουργικότητά του, καθώς μαθαίνει να σχεδιάζει και να δημιουργεί τις δικές του εφαρμογές και παιχνίδια.

Είναι φυσιολογικό, ένας γονιός, να ανρωτιέται πόσο μικρό θα πρέπει ένα παιδί να μάθει να προγραμματίζει. Από μελέτες που έχουν γίνει παγκοσμίως, φαίνεται πως τα παιδιά που γνωρίζουν τις βασικές έννοιες των μαθηματικών, είναι σε θέση να κατανοήσουν πολύ καλά τις θεμελιώδεις έννοιες του προγραμματισμού.

Τα έξοδα που αφορούν την ολοκλήρωση του μαθήματος, συμπεριλαμβάνονται στη μηνιαία συνδρομή και δεν υπάρχουν άλλα επιπλέον έξοδα, μέχρι και την ολοκλήρωση του μαθήματος και την απόκτηση ενός Certificate παρακολούθησης του μαθήματος.

Πληροφορίες για το μάθημα

  • Τα μαθήματα γίνονται 2ώρες/εβδομάδα (Η σχολική ώρα είναι 45')
  • Η τιμή των μαθημάτων είναι 90€/μήνα
  • Το συνολικό ποσό του μαθήματος είναι 270€ (3 x 90€)
  • Με εφάπαξ καταβολή του ποσού, έχουμε 40€ έκπτωση, δηλ. πληρώνουμε 230€ εφάπαξ
  • Οι συνολικές εβδομάδες παρακολούθησης είναι 24.

Το πρώτο μας μάθημα/συνάντηση είναι πάντα δωρεάν και συμμετέχουν και οι γονείς, έτσι ώστε να αποκτάται μια καλή εικόνα και για τον γονέα, αλλά και για το παιδί, για το μάθημα που θα επακολουθήσει, καθώς και να απαντώνται όλες οι πιθανές ερωτήσεις.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου! 

Για να κάνουμε το μάθημα πιο ενδιαφέρον ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά στη διαδικασία της μάθησής τους, έχουμε αναπτύξει εύκολα κατανοητές ενότητες και προγραμματισμό παιχνιδιών και σχεδίων. Επίσης, συνοδεύουμε κάθε μάθημα με ασκήσεις και λύνουμε κάθε απορία ζωντανά ή μέσω ασύγχρονης επικοινωνίας (email) που μπορεί να προκύψει.

Τα μαθήματά μας είναι καλοσχεδιασμένα και προσπαθούμε κάθε παιδί να έχει αποκτήσει τις στοιχειώδεις γνώσεις του προγραμματισμού, με το τέλος του μαθήματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Είναι σημαντικό επίσης να τονίσουμε, πως το παιδί, αποκτά ακόμα δύο πολύ χρήσιμες δεξιότητες. Η πρώτη είναι η εκμάθηση βασικών αγγλικών, καθώς ο προγραμματισμός σε οποιαδήποτε γλώσσα το απαιτεί και η δεύτερη, είναι η εκμάθηση της πληκτρολόγησης, καθώς, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, πληκτρολογούμε αρκετό κώδικα και αποφεύγουμε πρακτικές αντιγραφής/επικόλλησης γι' αυτό το λόγο.

Αυτό το σύνολο μαθημάτων εστιάζει στη βιβλιοθήκη Turtle, ενσωματώνοντας σταδιακά βασικές έννοιες προγραμματισμού. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τη δημιουργικότητά τους και να δημιουργήσουν δικά τους παιχνίδια στο τέλος του μαθήματος. Θυμηθείτε ότι είναι σημαντικό να προσαρμόσετε το πρόγραμμα σύμφωνα με το ρυθμό και τις ανάγκες των παιδιών σας.

Φροντίστε το παιδί να έχει δύο ώρες ελεύθερες κάθε εβδομάδα ώστε να μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα. Αποφύγετε να υπερφορτώνετε το παιδί με φροντιστήρια και "αναγκαστικές", όχι και πολύ ευχάριστες "υποχρεώσεις".

Η εκμάθηση, γίνεται εύκολη και ευχάριστη, αν δεν γίνεται με πίεση χρόνου και με το ζόρι!

Μην εγγράφετε το παιδί, αν δεν του αρέσει το μάθημα!

Παρακάτω, σας ενημερώνουμε για το syllabus του μαθήματος (το syllabus ενδέχεται να αλλάζει και προσαρμόζεται ανάλογα με το πλήθος, το επίπεδο, την ακριβή ηλικία και άλλους απρόσμενους παράγοντες που μπορεί να προκύψουν).

Syllabus - Μαθήματα Python για παιδιά

Εβδομάδα 1-2:
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό και την Python
Εβδομάδα 3-4:
Τι είναι η βιβλιοθήκη Turtle - Τι μπορούμε να κάνουμε με την Turtle
Εβδομάδα 5-6:
Κίνηση και Σχεδίαση με Turtle Προχωρημένες εντολές Turtle - Κίνηση με επανάληψη - Εφέ κίνησης
Εβδομάδα 7-8:
Κατανόηση των Συνθηκών και των Επαναλήψεων Εισαγωγή στις συνθήκες με χρήση της βιβλιοθήκης Turtle - Επαναλήψεις με χρήση βρόχων - Συνδυασμός συνθηκών και επαναλήψεων
Εβδομάδα 9-10:
Εφαρμογές και Δημιουργικότητα με Turtle Κατασκευή απλών σχεδίων - Δημιουργία του δικού μας κόσμου με βάση τις εντολές Turtle - Κατασκευή προσωπικού λογότυπου ή σχεδίου
Εβδομάδα 11-12:
Εισαγωγή στις Λίστες Τι είναι οι λίστες και πώς να τις χρησιμοποιούμε - Προσθήκη, αφαίρεση στοιχείων - Εφαρμογές: αποθήκευση σημείων κίνησης Turtle
Εβδομάδα 13-14:
Έλεγχος Ροής και Συναρτήσεις Συνθήκες: if, else, elif - Εισαγωγή στις συναρτήσεις με βάση τις εντολές Turtle - Δημιουργία προσαρμοσμένων συναρτήσεων για τη σχεδίαση
Εβδομάδα 15-18:
Έργα Τέχνης με Turtle και Προετοιμασία για το Έργο Αποφοίτησης - Δημιουργία συνθέσεων τέχνης με βάση τις εντολές Turtle - Συνδυασμός όλων των μαθημάτων: σχεδίαση πολυσχιδών μοτίβων - Προετοιμασία για το τελικό έργο αποφοίτησης: σχεδιασμός και σχεδίαση ενός παιχνιδιού με βάση τις γνώσεις προγραμματισμού που έχουν αποκτηθεί
Εβδομάδα 19-20:
Εισαγωγή στην Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό Τι είναι ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός; - Κλάσεις και αντικείμενα - Χρήση αντικειμένων Turtle
Εβδομάδα 21-22:
Δημιουργία του Τελικού Έργου Αποφοίτησης Επιλογή και καθοδήγηση των παιδιών στο πώς να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι με βάση τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει. Σχεδιασμός του παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένων των κανόνων, των επιπέδων και των χαρακτήρων. Υλοποίηση του παιχνιδιού με χρήση των δεξιοτήτων προγραμματισμού που έχουν αναπτύξει
Εβδομάδα 23-24:
Βελτίωση του Τελικού Έργου και Παρουσίαση Αξιολόγηση του τελικού έργου και εντοπισμός περιθωρίων βελτίωσης. Προσθήκη επιπλέον λειτουργιών και επίπεδων για να βελτιωθεί η εμπειρία του παίκτη. Προετοιμασία παρουσίασης του έργου μπροστά στους συμμαθητές και τους γονείς. Τελικό Έργο Αποφοίτησης: Δημιουργία Παιχνιδιού με χρήση της βιβλιοθήκης Turtle

Οι μαθητές θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι της επιλογής τους, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις προγραμματισμού που έχουν αποκτήσει κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το παιχνίδι θα πρέπει να περιλαμβάνει πολυπλοκότητα και προκλήσεις που θα απαιτούν τη χρήση των δεξιοτήτων που έχουν αναπτύξει.

Με αυτό το πρόγραμμα σπουδών, τα παιδιά θα έχουν μια περιεκτική εισαγωγή στον προγραμματισμό με τη βοήθεια της βιβλιοθήκης Turtle και θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους παιχνίδι ως μέρος του τελικού τους έργου αποφοίτησης.

Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, τη λύση προβλημάτων και την κατανόηση των βασικών αρχών του προγραμματισμού.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου!