python για εφήβους
Προγραμματισμός για Εφήβους

Μαθήματα Python για Εφήβους 13- 17 ετών

Εισαγωγή

Η Python είναι μια γλώσσα προγραμματισμού ευκολονόητη και πολύ κατάλληλη για να αρχίσει ένα έφηβος. Ας δούμε γιατί είναι ιδανική για τους νεαρούς επίδοξους προγραμματιστές. Είτε υπάρχει ενδιαφέρον για την κατασκευή παιχνιδιών, είτε για να δημιουργεί  τέχνη είτε για  να λύνει παζλ, η Python παρέχει μια καλή προγραμματιστική βάση σε έναν έφηβο  ή σε οποιονδήποτε αρχάριο για το ταξίδι του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.

Ο προγραμματισμός στον σημερινό κόσμο είναι μια σημαντική δεξιότητα , επειδή χρησιμοποιείται παντού στο περιβάλλον μας, είναι ενδιαφέρων και προσφέρει πολύ καλή μελλοντική εξέλιξη. Για να μάθουμε προγραμματισμό, πρέπει να μάθουμε μια γλώσσα προγραμματισμού και η Python είναι η καλύτερη για να ξεκινήσουμε.

προγραμματισμός για εφήβους

Python για εφήβους - Η καλύτερη γλώσσα για το ξεκίνημα του προγραμματισμού

Έχει απλή σύνταξη και η αναγνωσιμότητα είναι η καλύτερη επιλογή για να κατανοήσουν οι έφηβοι τις έννοιες του προγραμματισμού. Στο μάθημά μας, θα μάθουμε όλες τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, τη διαδικασία της εγκατάστασης της Python και στο τέλος θα έχουμε και τη δυνατότητα να μπορούμε να γράψουμε μικρά παιχνίδια και προγραμματάκια.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου! 

Τι είναι η Python

Η Python είναι μια από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες υψηλού επιπέδου (με την έννοια ότι είναι πιο κοντά στον άνθρωπο, παρά στον Η/Υ -  μια γλώσσα κατανοητή για τον άνθρωπο), που δημιουργήθηκε από τον Guido van Rossum και κυκλοφόρησε το 1991. Γλώσσα προγραμματισμού είναι μια γλώσσα επικοινωνίας με τον υπολογιστή (μια γλώσσα που μετατρέπει απευθείας τον ανθρώπινο γραμμένο κώδικα σε κώδικα μηχανής) και η Python επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αναγνωσιμότητα του κώδικα. Είναι διάσημη μεταξύ των προγραμματιστών για τη σαφή και απλή της σύνταξη, που την καθιστά εύκολη στην ανάγνωση και την κατανόηση.

Πριν προχωρήσουμε στον προγραμματισμό,  είναι σημαντικό να μάθουμε μερικές βασικές έννοιες όπως το ότι η Python, όπως και κάθε γλώσσα προγραμματισμού, χρησιμοποιεί μεταβλητές για την αποθήκευση δεδομένων και παρέχει διάφορους τύπους δεδομένων, όπως αριθμούς, συμβολοσειρές και λίστες, και έλεγχο δομών ροής, όπως εντολές υπό όρους και βρόχους, που επιτρέπουν τη λήψη αποφάσεων και επαναλαμβανόμενες εργασίες.

Γιατί Python για εφήβους

Ο κύριος λόγος για να ξεκινήσει ένας έφηβος  ή ένας αρχάριος με την Python είναι η απλότητα και η ευελιξία της.

Είναι εύκολη στην ανάγνωση και στην κατανόηση: Ο κώδικας της Python είναι αρκετά κατανοητός, σαν την αγγλική γλώσσα, διευκολύνοντας τον νέο να κατανοεί και να γράφει.

Δραστήρια κοινότητα και  επαρκείς πόροι στο διαδίκτυο

Η Python έχει μια μεγάλη υποστηρικτική κοινότητα, και υπάρχουν αρκετοί δωρεάν ή επί πληρωμή πόροι διαθέσιμοι , για μελλοντική αλλά και για τωρινή αναφορά σε οτιδήποτε χρειάζεται κάοιος. Υπάρχουν πάρα πολλά online μαθήματα (κυρίως στα αγγλικά) καθώς και βίντεο, tutorials, εξειδικευμένα tutorials, βιβλία, forums και πολλά άλλα.

Ευρύ φάσμα εφαρμογών

Η Python είναι μια απλή γλώσσα, αλλά είναι επίσης ισχυρή και χρησιμοποιείται σε διάφορους τομείς, όπως, ανάπτυξη ιστού, ανάλυση δεδομένων, τεχνητή νοημοσύνη και ανάπτυξη παιχνιδιών. Η Python είναι πολύ ευέλικτη και αυτή η ευελιξία της επιτρέπει στους νεαρούς προγραμματιστές  να εξερευνήσουν πολλούς και διαφορετικούς τομείς ενδιαφέροντος και να μην περιορίζονται σε ένα και μόνο γνωστικό περιβάλλον..

Ξεκινώντας με την Python

Για να ξεκινήσουμε τον προγραμματισμό με την Python, πρέπει να δημιουργήσουμε το περιβάλλον ανάπτυξής μας. Το περιβάλλον δεν είναι παρά μια περιοχή όπου μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε με διαδραστικά και πολλά εργαλεία που έχουν κάνει τον προγραμματισμό ευκολότερο, πιο γρήγορο και πιο κατανοητό 

  Κάντε  εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου! 

Τα πρώτα βήματα

Η Python είναι δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε διαφορετικά λειτουργικά συστήματα – για παράδειγμα, Windows, Linux, MacOS κ.λπ.).

Στα μαθήματά μας, ξεκινάμε από το μηδέν, περιγράφοντας και ακολουθώντας με προσοχή κάθε βήμα από την αρχή, έτσι ώστε όλοι οι συμμετέχοντες  να μπορούν να φτάνουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο κατανόησης.

Ξεκινάμε λοιπόν με μια εισαγωγή στον προγραμματισμό, ώστε ο έφηβος, να κατανοεί γιατί θα του είναι χρήσιμο να μάθει μια γλώσσα προγραμματισμού.

Κατόπιν, προχωράμε στην εγκατάσταση της Python, η οποία είναι δωρεάν για όλους.

προγραμματισμός για εφήβους

Για τους γονείς!

Καθώς η τεχνολογία γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη στη ζωή μας, ο προγραμματισμός γίνεται μια όλο και περισσότερο αναγκαία δεξιότητα για έναν/μια έφηβο. Ο/η έφηβος, διδάσκεται την επίλυση προβλημάτων, αναπτύσσει αναλυτικές δεξιότητες και βελτιώνει τη δημιουργικότητά του, καθώς μαθαίνει να σχεδιάζει και να δημιουργεί τις δικές του εφαρμογές και παιχνίδια.

Τα έξοδα που αφορούν την ολοκλήρωση του μαθήματος, συμπεριλαμβάνονται στη μηνιαία συνδρομή και δεν υπάρχει κάτι επιπλέο , μέχρι και την ολοκλήρωση του μαθήματος και την απόκτηση ενός Certificate παρακολούθησης του μαθήματος.

Πληροφορίες για το μάθημα

  • Τα μαθήματα γίνονται 2ώρες/εβδομάδα (Η σχολική ώρα είναι 45')
  • Η τιμή των μαθημάτων είναι 100€/μήνα
  • Το συνολικό ποσό του μαθήματος είναι 300€ (3 x 100€)
  • Με εφάπαξ καταβολή του ποσού, έχουμε 40€ έκπτωση, δηλ. πληρώνουμε 260€ εφάπαξ
  • Οι συνολικές εβδομάδες παρακολούθησης είναι 24.

Το πρώτο μας μάθημα/συνάντηση είναι πάντα δωρεάν και συμμετέχουν και όσοι γονείς το επιθυμούν, έτσι ώστε να αποκτάται μια καλή εικόνα και για τον γονέα, αλλά και για τον/την νεαρό/ή , για το μάθημα που θα επακολουθήσει, καθώς και να απαντώνται όλες οι πιθανές ερωτήσεις.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου! 

Για να κάνουμε το μάθημα πιο ενδιαφέρον ώστε να βοηθήσουμε τον έφηβο στη διαδικασία της μάθησής του, έχουμε αναπτύξει εύκολα κατανοητές ενότητες και προγραμματισμό παιχνιδιών και ευχάριστων project. Επίσης, συνοδεύουμε κάθε μάθημα με ασκήσεις και λύνουμε κάθε απορία ζωντανά ή μέσω ασύγχρονης επικοινωνίας (email)   .

Τα μαθήματά μας είναι καλοσχεδιασμένα και φροντίζουμε κάθε έφηβος να έχει αποκτήσει τις βασικές γνώσεις του προγραμματισμού, με το τέλος του μαθήματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Είναι σημαντικό επίσης να τονίσουμε, πως ο μαθητευόμενο, αποκτά ακόμα δύο πολύ χρήσιμες δεξιότητες. Η πρώτη είναι η εκμάθηση βασικών αγγλικών, καθώς ο προγραμματισμός σε οποιαδήποτε γλώσσα το απαιτεί και η δεύτερη, είναι η εκμάθηση της πληκτρολόγησης, καθώς, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, πληκτρολογούμε αρκετό κώδικα και αποφεύγουμε πρακτικές αντιγραφής/επικόλλησης γι' αυτό το λόγο.

Αυτό το σύνολο μαθημάτων εστιάζει στις βιβλιοθήκες Turtle και PyGame, ενσωματώνοντας σταδιακά βασικές έννοιες προγραμματισμού. Με τον τρόπο αυτό, οι έφηβοι έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τη δημιουργικότητά τους και να δημιουργήσουν δικά τους παιχνίδια στο τέλος του μαθήματος. Θυμηθείτε ότι είναι σημαντικό να προσαρμόσετε το πρόγραμμα σύμφωνα με το ρυθμό και τις ανάγκες των παιδιών σας.

Φροντίστε ο/η νεαρός/ή να έχει δύο ώρες ελεύθερες κάθε εβδομάδα ώστε να μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα, καθώς και άλλες δύο ώστε να μπορεί να μελετάει. Αποφύγετε να υπερφορτώνετε το παιδί με φροντιστήρια και "αναγκαστικές", όχι και πολύ ευχάριστες "υποχρεώσεις".

Η εκμάθηση, γίνεται εύκολη και ευχάριστη, αν δεν γίνεται με πίεση χρόνου και με το ζόρι!

Μην εγγράφετε τον/την  νεαρό/ή, σας αν δεν του αρέσει το μάθημα!

Παρακάτω, σας ενημερώνουμε για το syllabus του μαθήματος (το syllabus ενδέχεται να αλλάζει και προσαρμόζεται ανάλογα με το πλήθος, το επίπεδο, την ακριβή ηλικία και άλλους απρόσμενους παράγοντες που μπορεί να προκύψουν).

Syllabus - Μαθήματα Python για εφήβους

Εβδομάδες 1-2:
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό και την Python
Εβδομάδες 3-5:
Εισαγωγή στη Βιβλιοθήκη Turtle - Δημιουργία Γραφικών
Εβδομάδες 6-10:
Προχωρημένη Χρήση της Βιβλιοθήκης Turtle - Δημιουργία Παιχνιδιών
Εβδομάδες 11-15:
Εισαγωγή στη Βιβλιοθήκη Pygame
Εβδομάδες 16-20:
Ενδιάμεσο Επίπεδο Προγραμματισμού και Προχωρημένα Θέματα της Βιβλιοθήκης Pygame
Εβδομάδες 21-24:
Εισαγωγή στην Ομαδική Εργασία και το Project TeenGame:
Εβδομάδες 25-26:
Τελικές Προετοιμασίες και Παρουσίαση των Έργων
Εβδομάδες 19-20:

Οι μαθητές θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι της επιλογής τους, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις προγραμματισμού που έχουν αποκτήσει κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το παιχνίδι θα πρέπει να περιλαμβάνει πολυπλοκότητα και προκλήσεις που θα απαιτούν τη χρήση των δεξιοτήτων που έχουν αναπτύξει.

Με αυτό το πρόγραμμα σπουδών, οι νεαροί λαμβάνουν μια περιεκτική εισαγωγή στον προγραμματισμό με τη βοήθεια δύο διάσημων βιβλιοθηκών κατασκευής παιχνιδιών και γραφικών.

Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, τη λύση προβλημάτων και την κατανόηση των βασικών αρχών του προγραμματισμού.

Κάντε εγγραφή για το πρώτο μάθημα γνωριμίας (δωρεάν)!

Δες το πιστοποιητικό σου!